Gå til sidens indhold

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen ser dagens lys

Den 1. juli 2018 blev Udviklings- og Forenklingsstyrelsen officielt lanceret som én af syv nye styrelser i den danske skatteforvaltning.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til formål at håndtere udvikling og drift af it-systemerne på tværs af hele skatteforvaltningen og samler alle opgaver vedrørende it-drift, it-udvikling samt data og analyse.

”Vores kerneopgave i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen bliver at håndtere udviklingen af nye it-systemer og sikre en forsvarlig og sikker drift af det eksisterende systemlandskab i skatteforvaltningen”, siger direktør i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, Andreas Berggreen.

Styrelsen vil være ambitiøs i sine udviklingsprojekter og levere strategiske løsninger med fokus på forenkling, der understøtter behovene hos både skatteforvaltningen og borgere og virksomheder. Sammen med skatteforvaltningens øvrige styrelser skal Udviklings- og Forenklingsstyrelsen skabe fundamentet for en fremtidsparat og sikker digital skatteforvaltning, hvor indsigt på baggrund af data og avanceret analyse omsættes til skræddersyede løsninger.

En attraktiv arbejdsplads

I tillæg til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens fokus på at løse sine faglige kerneopgaver lægger direktør Andreas Berggreen også stor vægt på, at styrelsen skal være en attraktiv arbejdsplads.

”Udviklings- og Forenklingsstyrelsen skal være et spændende og udfordrende sted at arbejde, hvis man har stærke kompetencer inden for it-udvikling og -forenkling, procesoptimering, projektledelse, data, analyse og styring af komplekse organisationer. En arbejdsplads kendetegnet ved dygtige kolleger og kompetente ledere, hvor man kontinuerligt udvikler sig fagligt i et tæt samspil og samarbejde med den brede vifte af kompetenceprofiler, der er tilstede i organisationen”.

Minister og NAB på trappe (2).jpg
Fra åbningen af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen